2e recensie Robin Hood.

En ook deze 2e recensie maakt ons vrolijk, blij en trots.Robin A5 definitief voorkant RGB

Mis Robin Hood niet. Kijk hier voor de speeldata.

Robin Hood in een nieuw jasje

Door Ingrid Tukkers

Mariahout – “Jij bent de koning, Jan, jij! Of wil je altijd een slap aftreksel blijven van je broer?” Jonkvrouw Elisabeth van Cornwell intimideert en manipuleert in de familievoorstelling Robin Hood van Toneelvereniging Mariahout. Haar zoon George moet koste wat kost trouwen met kroonprinses Marian. Het vermakelijke theaterstuk ging zondagmiddag 7 september in Openluchttheater Mariahout in première.

Michelle van Daalhoff bewerkte het welbekende volksverhaal tot een voorstelling waarin de hoofdrol is weggelegd voor de dominante jonkvrouw Elisabeth van Cornwall, voortreffelijk gespeeld door Simone van Lanen. Aan haar zijde acteert Peter van der Burgt wier rol van de naar erkenning snakkende koning Jan zonder Land hem op het lijf is geschreven. Robin Hood (Wouter Verhaak) blinkt uit in mimiek wanneer hij tijdens de volksopstand in slow motion een van de edelen neersabelt.
De creatief vervaardigde kostuums, steevast grotendeels zelfgemaakt, bepalen een belangrijk deel van de sfeer. De edelen dragen weelderige kleding in felle kleuren. Het volk is duidelijk herkenbaar aan hun sobere pakken in bruin- en grijstinten.
De kibbelende broeder Tuck met de volkse Edwina, de uitbundige koning Jan en het gillende trio jonkvrouwen geven het stuk een humoristisch tintje. Live muziek en een sober maar veelzeggend decor met brandende, zelfvervaardigde fakkels, een troon en de slaapkamer van Marian met haardvuur en balkon, zorgen voor een treffende Middeleeuwse ambiance.
Robin Hood van Toneelvereniging Mariahout is nog te zien op 19 en 21 september in het Openluchttheater Mariahout.